Wednesday, June 24, 2009

HARI TERBUKA HOSPITAL MELAKA SEMPENA ULANG TAHUN KE-75

TARIKH: 20/06/09 (SABTU)


Norpipah berucap pada Majlis Perasmian Hari Terbuka Hospital Besar Melaka, ini kerana perlakuan dan cara kakitangan melayan pesakit menjadi perhatian masyarakat." Cara kita melayan dan bercakap dengan pelanggan, masa menunggu dan sifat respontif serta proaktif kita, semuanya menjadi perhatian masyarakat." Setiap aduan yang diterima daripada pelanggan merupakan maklum balas untuk kita kenal pasti kelemahan, seterusnya mengambil tindakan menambah baik dan mengelakkan kekurangan penyampaian perkhidmatan yang berulang,"

Norpipah berkata,sumber manusia adalah tunggak hala tuju HM, jadi kakitanganhendaklah bersikap profesional, berpengatahuan, berkemahiran, bekerja berpasukan, inovatif danmempuyai nilai-nilai positifsupaya lebih responsif kepada pelanggan disamping memenuhi piagam dan kehendak pelanggan.

Sementara itu, HM yang menyambut Jubli Intan semlam, telah menerima anugerah ISO dan penugerahan pensijilan Akreditasi. HM juga pernah memperoh anugerah Ketua Setiusaha Negara Sektor Awam dan Anugerah Emas dan Juara ICC di peringkat wilayah.